Direktlänk till inlägg 16 april 2011

lördagskväll

Av Emma - 16 april 2011 22:22

Och här sitter jag. Min två favoriter ligger och stensover, den ena hörs något mer än den andra :P Föredrar den mer tysta varianten som Liam kör med. Dennis snarkar nåt fruktansvärt och de är ju inte speciellt charmigt men han är söt för de.


Idag har vi haft Dea, Sara och Leah på besök. Dennis och Dea har fipplat med bilar och husvagn medan jag och Sara med barn har varit ute och promenerat, varit inne och lekt med barnen, ätit gott, varit ute lite till och bara haft de mysigt :) Skulle även stolt visa Sara vår nya vagn som vi ska köpa till våra barn men tyvärr var affären redan stängd när vi kom dit :(


 


Såhär ser Liams och hans brors/systers vagn ut. Det är svängbara hjul därfram vilket jag tyckte kändes bra. Dom är även låsbara så vill man inte att dom ska leva sitt egna lilla liv så är det bara å låsa fast dom :P Jag är supernöjd med vårt val av syskonvagn och jag ser fram emot att få ha båda barnen vänt emot mig så att jag kan prata med Liam och även hans syskon när han/hon blir tillräckligt gammal för de :)


Börjar längta oerhört mycket efter juli månad nu. Jag är ju redan i 7 månaden så det går riktigt fort denna gång. Jag är dock lite orolig att Liam ska känna sig utanför eller något i den stilen så jag är väldigt noga redan nu med att planera inför den kommande framtiden. Liam ska inte under några omständigheter behöva känna sig utanför eller bortglömd. I början hade vi tänkt sätta Liam på dagis i augusti men efter lite funderingar har jag nu beslutat at vi ska vänta med detta. Liam får mer än gärna vara hemma med mig året ut. Visst, jag kommer få fullt upp, men jag ska ju ändå vara hemma och jag älskar att spendera min tid med Liam så självklart ska han få vara hemma och hjälpa mig att ta hand om syskonet. I januari kanske Liam börjar på dagis och då 15 h i veckan. Antingen 3 timmar om dagen 7 dagar/veckan eller 5 timmar om dagen 3 dagar/vecka.


Som jag längtar efter att få gå på ledigt nu. Är så trött om dagarna och just nu känner jag att jag vill vara hemma med Liam och bara njuta av tiden ihop med honom. Tiden har gått så fort. När man har barn inser man hur fort tiden egentligen går.


Nåja, nu ska jag sluta snattra och snart sova. Är jätte trött.

Natti!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 23 september 2011 10:43

Bytte bloggnamn igen, så nu heter jag finest.se/aboutagirl   Hoppas ni går in å kikar här igen så ni ser mitt nya namn, tog nämligen bort finest.se/emmaLV.   KRAM ...

Av Emma - 23 september 2011 08:05

Hej! Jag har bytt blogg. Nu mer hittar ni mig på finest.se/EmmaLV .. Besök mig gärna där :) Kram...

Av Emma - 20 september 2011 12:00

I helgen ska jag få åka till Ullared. Ser verkligen fram emot de. Dock är det väl en värdelös helg att åka dit på då det är löning, men men.. Det är bara å gilla läget :) Nu ska jag stax till affären å handla mat. Liam är på dagis och ska hämta...

Av Emma - 18 september 2011 23:19

Nu var det ett tag sedan jag skrev. Uppdateringen här blev ju inte bättre sen jag skaffade iphone men det är svårt att ta sig tid för att blogga när man har två små barn. Jag hoppas på att kunna uppdatera oftare nu till hösten men det får bli som det...

Av Emma - 8 september 2011 00:08

Har blivit helt beroende av wordfeud! Om ni har iphone eller en andriodtelefon så skaffa de. Det är skitkul! Det är alfapet. Kan ju säga att jag blir helt frustrerad emellanåt för jag kommer inte på något ord alls. Just nu spelar jag med min syrra oc...

Ovido - Quiz & Flashcards