Direktlänk till inlägg 15 januari 2011

En trevlig lördag!

Av Emma - 15 januari 2011 19:00

Igår var jag världens tröttaste människa. Liam tyckte det var en kanonkul idé att vakna klockan 2 för att sedan vara vaken till 5 på morgonen. Jag skulle upp vid halv 6 men jag snoozade till 6. Jag var helt slut men det gick ganska så fort över när jag kom upp ur sängen och promenerade till jobbet. Jag började kl 7, fortfarande en omänsklig tid för min del.


Igår var Dennis och Liam på bvc. Liam vägde hela 11770 gram och var 80,5 cm lång :) Han fick även två sprutor. Sen kollade dom i ögon, mun och sen skulle öronen kollas, men det gillade verkligen inte Liam så han skällde ut den där mojängen som dom tittar i öronen med. Sen satt han och förklara för pappa Dennis om den där skitsaken dom hade stoppat in i hans öron. Han kan de där med att skälla ;)

Allt såg jätte bra ut med Liam och han är ett A-barn, still ;) Att han vaknar om nätterna hade förmodligen en väldigt enkel förklaring, och det är att han vaknar och har spring i benen, vilket han inte riktigt kan göra sig av med än eftersom han inte kan gå. Vår barnmorska sa att de brukar ändras så fort dom lär sig gå. Sen handlar de säkerligen också om att han vaknar på natten för att han stört sig av något ljud (jag gissar på Dennis snarkning) och då kan han inte somna om. Tur att vi ska flytta snart så att han får sig ett eget rum. Vaknar han då så kan han ju stå i sin säng och prata så mycket han bara vill :P


Denna natten var inte heller någon höjdare. Liam vaknade runt 3... TRE! Nu var de nog för att han hade ont sen sprutorna och sen tror jag även att det är någon tand på g. Han har varit gnällig hela dagen så jag är väldigt säker på att han inte mått helt hundra idag, lilla hjärtat.

I natt har Dennis lovat att ta hand om Liam ifall att han vaknar så då ska jag få sova ut. Jag kan nog behöva de, med tanke på att jag börjar kl 7 på måndag igen.. måste få sova ut nån natt känner jag!


Hur som helst. Denna dagen har varit supermysig. Jag och Liam steg upp vid halv 10 och då satte vi oss och åt frukost. Jag skulle göra gröt till Liam och jag satt och tog i massa pulver men de blev inte nån gröt utan bara en sörja som såg ut som soppa.. men det visade sig vara en mycket enkel anledning till varför och det var för att jag satt och blandade i välling i vattnet.. jag behöver inte ens nämna hur trött jag var va? :P Liam får ju oftast bara välling på kvällen, men han mumsade i sig vällingen så honom gick de ingen nöd på!


Strax efter 12 gick jag och Lovisa ut och gick med Liam som somnade så gott i sin vagn. Vi var ute till strax efter 1 då Sara och Leah kom på besök. Det var jätte mysigt. Leah hade växt massa och hon är så söt. Man blir bebissjuk när man ser såna småttingar :P

Liam var tyvärr väldigt gnällig då dom va här och inte sitt vanliga jag, men han fick en alvedon och då blev de fart på honom efter en stund.

Vid 5 tog vi en till promenad till ica-maxi och köpte lite smått och gott. Kände att både jag och Liam behövde lite frisk luft.


Nu på kvällen skulle vi egentligen hem till Christofer och Kickan men jag är så fruktansvärt trött så jag stannade kvar hemma medan Dennis, Liam och Lovisa gick dit en sväng. Nu ska jag njuta av tystheten, vila, äta mitt godis och se på tv..


Herregud så mycket jag skrev.. hoppas ni orkat läsa igenom allt, haha :P


KRAM

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 23 september 2011 10:43

Bytte bloggnamn igen, så nu heter jag finest.se/aboutagirl   Hoppas ni går in å kikar här igen så ni ser mitt nya namn, tog nämligen bort finest.se/emmaLV.   KRAM ...

Av Emma - 23 september 2011 08:05

Hej! Jag har bytt blogg. Nu mer hittar ni mig på finest.se/EmmaLV .. Besök mig gärna där :) Kram...

Av Emma - 20 september 2011 12:00

I helgen ska jag få åka till Ullared. Ser verkligen fram emot de. Dock är det väl en värdelös helg att åka dit på då det är löning, men men.. Det är bara å gilla läget :) Nu ska jag stax till affären å handla mat. Liam är på dagis och ska hämta...

Av Emma - 18 september 2011 23:19

Nu var det ett tag sedan jag skrev. Uppdateringen här blev ju inte bättre sen jag skaffade iphone men det är svårt att ta sig tid för att blogga när man har två små barn. Jag hoppas på att kunna uppdatera oftare nu till hösten men det får bli som det...

Av Emma - 8 september 2011 00:08

Har blivit helt beroende av wordfeud! Om ni har iphone eller en andriodtelefon så skaffa de. Det är skitkul! Det är alfapet. Kan ju säga att jag blir helt frustrerad emellanåt för jag kommer inte på något ord alls. Just nu spelar jag med min syrra oc...

Ovido - Quiz & Flashcards