Alla inlägg den 9 januari 2011

Av Emma - 9 januari 2011 12:08

Men så dålig jag är på att skriva emellanåt. Nu när jag börjat jobba finns de inte mycket tid över till de för när jag kommer hem från jobbet är jag mycket, mycket hellre med min lilla gosse, så klart :)


Idag är jag i alla fall ledig :) Och vet ni vad? Jo-jag kommer alltid vara ledig på söndagar då jag jobbar 3 av 4 helger. Det känns faktiskt riktigt skönt att ha en ledig söndag för då jobbar jag ju aldrig en hel helg. Eller ja, jag jobbar dygnspass en helg och då jobbar jag från lördag kl 8 till söndag kl 8 men de räknas ju inte :)


Liam håller på och sätter på och stänger av tvn hela tiden. Det är tydligen jätte roligt att göra de :P Han är så söt. Har jag berättat att han har lärt sig att öppna dörrar? Busungen... Han har öppnat dörren här hemma och även hemma hos mamma och pappa.

Nu har Liam lärt sig rörelserna till "I ett hus i skogens slut" och "Klappe,klappe huvudet". Han är jätte duktig och det är ju så sött när han är med och klappar händer, huvud, gör rörelser till haren osv. Världens finaste är vad han är <3


Nu är det inte långt kvar tills Liam fyller 1 år. Tiden har gått så fort. Minns ju allt som om de vore igår. Barn är verkligen en gåva och en välsignelse. Liam är det bästa som någonsin hänt mig.


Liam har börjat att försöka stå själv nu. Det var ca 1 månad sen som han släppte tagit och stod själv, men sen kom han på sig själv och satte sig på rumpan direkt. Sådär kan han hålla på men det är läskigt att stå själv så han gör de inte gärna. Han vill inte gå själv heller. det är otäckt. Han går hellre utefter med väggar, möber och annat. Ibland går han om vi håller honom i handen eller händerna. Det där kommer när de kommer. Jag njuter av varje sekund med min lilla älskling och för min del får han gärna vara på golvet och i min famn ett tag till. När han lär sig gå är de ju de som kommer gälla sen så han får gärna vara min "bebis" ett tag till ;)


Han va så söt nyss. Han satt och lekte med sin nyckelpigeleksak som spelar musik och satt och dansa som aldrig förr. Han digga med hela överkroppen.


Nåja, nu ska vi strax ut och promenera men först ska Liam få lite mat. Får nog bli en kort promenad för det är snorhalt ute men solen skiner idag så känns som man vill få lite solljus i ansiktet :)

Imorn är de jobb igen, 7-13. På tisdag är jag ledig igen och sen är de jobb onsdag, torsdag och fredag MEN jag slutar kl 13 hela veckan, förutom på onsdag då jag jobbar mellan 14.30 och 17-15 ;) Inga tråkiga tider!


Nu ska vi fixa mat! Ha de så bra :)

Ovido - Quiz & Flashcards