Alla inlägg den 3 januari 2011

Av Emma - 3 januari 2011 21:24

Idag gick jag upp kl halv 6.. HALV 6!! Det är på tok för tidigt för mig. Jag har inte klivit upp så tidigt sen urminnes tider, typ :P

Hur som helst så kom jag upp i alla fall. Jag satte mig och drack lite te innan jag började göra mig i ordning för att sedan promenera iväg till jobbet, hurtig som jag är. Men hurtig som jag är så ringde jag även pappa efter 5 minuter för att fråga om han kunde köra mig till larmet så att jag kunde hämta en nyckel till en person jag skulle hem till då jag var osäker på att den andra personen som skulle komma dit hade nyckel eller ej. Han var ute på jobb, som tur var, så han kunde köra :) Kan ju även tala om att de va tur att jag ringde pappa så att jag kunde hämta nyckel för den andra personen hade ingen.


Nog om de. Det gick bra på jobbet idag. Jag trivs faktiskt riktigt bra på de nya stället. Tiden går fort. Idag slutade jag kl 13.00 och imorn är jag ledig, skönt :) På onsdag jobbar jag bara från 14.30-17.15 och på torsdag kör jag på ett dygnspass och går av de passet på fredag kl 8. På lördag gör jag de sista passet denna vecka och då jobbar jag från 8-13. Skönt att sluta så tidigt på helgerna. Jag jobbar bara söndag 1 gång av 4, men å andra sidan jobbar jag 3 av 4 lördagar men det har jag valt själv. Fungerar de inte så får vi ändra på schemat :)


Gick in på aftonbladet.se nyss. Nu har dom tydligen hittat två kroppar, eller det som finns kvar av kropparna, i Per Oscarsson och hans frus hus. Det är så fruktansvärt hemskt. Han var 83 år, han skulle flytta 84 år nu i januari. Varför kunde inte han få dö på ett fint sätt? Jag har alltid tyckt att han varit en riktigt bra skådis. Antagligen så har dom båda blivit medvetslösa av den giftiga röken och inte hunnit lida nånting, men själva tanken på att dom har brunnit upp och att de inte finns något kvar av dom känns overklig. Tänk att livet kan förändras så fort. Undra hur det kommer sig att såna här saker händer vissa människor? Livet är faktiskt orättvist. Dessa fina människor var värda ett fint liv livet ute och så slutar de såhär.


Jag satt och kollade på skärgårdsdoktorn förut. Jag väntar på att avsnittet då Per Oscarsson är med ska komma. Tänk att han varit med så länge. Han har ju varit med i massa bra filmer. Bröderna lejonhjärta till exempel. Den filmen betydde otroligt mycket för min storebror och likaså för mig. Där är dom nu, i Nangijala!


Nu ska jag gå och lägga mig. Det har varit en lång tid. Imorn får jag förhoppningsvis sova ut. Tur att jag har världens bästa son som lägger sig vid 7 tiden och oftast inte vaknar förrän 9. Han kan de där med å göra sin mamma glar :P


Natti natti!

Ovido - Quiz & Flashcards