Alla inlägg under mars 2011

Av Emma - 8 mars 2011 22:27

Vill bara hylla min familj. Måste få berätta hur underbar den är!


Dennis, han finns alltid där för mig, oavsett vad! Han lyssnar, ger mig goda råd, berömmer mig, får mig att känna mig älskad. Han är min bästa vän och min älskade pojkvän. Skulle aldrig kunna tänka mig en bättre pojkvän!

Tillsammans har vi fått en underbar son, Liam. Han är mitt allt. Jag älskar honom såååå såååå mycket. Finns ju inga ord som beskriver mina känslor för min son, men han är bäst. Tänk så fäst man blir vid sitt barn. Tänk så mycket dessa små varelser gör för dig. Liam gör mig hel och helt lycklig. Jag skulle aldrig någonsin klara mig utan honom.


Mamma, min älskade mamma. Mina föräldrar ställer alltid upp. Dom finns alltid där och dom dömmer mig aldrig. Jag har bra relation med min mamma. Väldigt bra. När jag var yngre betedde jag mig väl inte som en "drömdotter" precis, men nu kan jag och mamma umgås jätte mycket och jag är så otroligt glad för allt hon gjort för mig i mitt liv. Hon har aldrig isidosatt något utav sina barn utan alltid behandlat oss på samma vis. Jag vill vara som min mamma mot mina egna barn, för jag själv hade aldrig kunnat få en bättre mor!

Pappa, min fina pappa. Vi kom inte överens när jag va yngre, men när vi väl kom överens va allting bra. Nu har jag blivit en betydligt lugnare människa och jag kan umgås med min pappa helt normalt utan att jag blir sur och skäller. Han ställer alltid upp och ser till att jag har det bra! Världens bästa pappa.


Mina syskon är bäst. Fredrik, Anna, Jonas (ängeln i himlen) och Alfred. Ni är alla bäst. Jag älskar er. Jag önskar att vi hade fått växa upp ihop allihopa. Det känns hemskt att tänka på att en av syskonen Granbom aldrig fick chansen att växa upp utan fick bara bli 11 år. Livet är orättvist. Men vi hade en underbar tid ihop med Jonas. Jag är glad för att jag fick chansen att känna Jonas i alla dom åren som han levde. Han var helt, helt underbar. Tänk att det snart är 13 år sedan han dog. 13!! Det känns som de var igår jag såg honom sist, men ändå känns de så långt bort.


Hur som helst, jag älskar er allihopa. Jag vill bara berätta det för er, så ni vet!

Av Emma - 7 mars 2011 22:04

Han är så redig. Världens underbaraste lilla kille. Som jag älskar min underbara lilla son. Han är mammas lilla prins han!


Nu går Liam hela tiden. Fortfarande lite vingligt men han vill gå jämt. Helt otroligt vad fort det har gått. Sen bara 2 veckor tillbaka har han tagit sig nåt så otroligt i sin gå-utveckling.

Nu har han även fått ett par skor. Det blev ett par söta adidas-skor, supersöta. I början var han väl inte jätte lycklig över sina nya skor. Han var bokstavligt talat helt förstörd över dom. Men nu har vi visat att man få vara ute och gå om man har på sig dom, så nu älskar han sina skor. Han brukar vilja gå och köra vagnen själv. Han ser sååå söt ut!


I helgen hade vi besök utav Dennis kompis Dea och hans familj. Mycket trevligt. Liam låg dock och sov när dom kom i fredags kväll så han fick inte träffa Leah förrän på lördagsmorgonen. Jag var iväg och jobbade då, men på morgonen när Dennis och Liam hade gått upp så var de första Liam gjorde att pussa och krama Leah. Mitt lilla charmtroll <3

I lördags var de förövrigt kanon väder så när jag kom hem från jobbet gick jag, Liam, Sara och Leah ut på en promenad. Liam ville gå själv och köra sin vagn så de fick han naturligtvis göra. Vi gick till dagiset som ligger i närheten där Liam fick gunga. Liams favorit kom även dit, nämligen hans morfar ;) När morfar kommer kan Liam släppa allt. Han släppte till och med vagnen för att han vill upp till sin morfar ;) Gissa om min far är stolt över detta! Haha..


Nu är jag ledig i hela två dagar. Så jäkla skönt. Fick min chef att flytta onsdagsturen till måndagar istället så jag gör en långdag på måndagar och blir helt ledig varje onsdag. Känns riktigt härligt :)


Imorn får jag och Liam finbesök av Rebecca och Wira. Vi har inte träffats på länge så nu är de ju verkligen på tiden. Ska bli jätte mysigt att leka, busa och fika lite!


Nu ska jag ta och göra mig i ordning för natten. Är väääldigt trött efter att ha gått upp vid 6 tiden idag. Jag avskyr att gå upp tidigt. halv 8-8 är okej att gå upp men inte innan de.. usch å fy å blä!!


Natti!

Av Emma - 2 mars 2011 09:00

Jaha, då var de onsdag och idag är jag ooovanligt pigg och på ooovanligt bra humör :) Vet inte varför men allt känns bara väldigt bra!


Blev JÄTTE nöjd med håret igår. Jag tyckte de både kändes och såg slitet ut innan frisörbesöket, med Åsa behövde bara ta en halv cm :) Fortsätter de såhär kommer jag snart ha längre hår. Fick beröm för att jag skött mitt hår så fint och dessutom sa Åsa direkt när hon såg mig att mitt hår vuxit jätte mycket. Blev riktigt glad :)

Nästa frisörbesök kommer ske i maj och då funderar jag även på att lägga i lite kallare ljusa slingor blandat med honungs/sandfärgade slingor :)


Liam sov jätte bra i natt. Vi la honom lite senare igår kväll för han råkade somna en liten liten sväng i g-mormors famn så vi la honom inte förrän strax innan 8. Han stensomna och sov ända tills 7.30 i morse. Vaknade inte någon gång utav sin hosta! Jätte skönt. Så nu har de nog börjat bli bättre :)


Igår var vi som sagt hos g-mormor och g-morfar. Dom hade hand om Liam medan jag var hos frisören. När jag vad klar där körde pappa mig till dom och då blev vi bjudna på mat :) Och senare under dagen blev de våfflor, och det va inte igår jag åt de. Jag ÄLSKAR våfflor. Ska helt klar antingen önska mig eller införskaffa ett våffeljärn på egen hand. Det är ju något alla hushåll bör ha :P


Idag är vi som sagt pigga och glada, både jag och Liam. Strax ska vi nog ta på oss lite kläder och gå ut på en promenad in mot stan. Nu när Liam går så flitigt behöver han ett par skor och Liam ska ha dom skönaste skorna man kan tänka sig. Vi har ju inte använt de eftersom att han för de första har hatat att ha på sig skor och för de andra för att han inte har börjat gå förrän den sista månaden. Så nu är de allt dags att införskaffa ett par tjusiga skor till lillherrn. Hoppas han kan tycka om att ha på sig dom snart också. När han inser att han kan få gå själv utomhus när han har på sig dom så kommer de nog fungera bra så småningom :)


Jag vet att jag är dålig på att lägga upp bilder, men har fortfarande inte hittat sladden till kameran. Dessutom tycker jag att den här sidan är lite halvtråkig så funderar på att byta blogg till blogg.se :) Ska fundera på saken!


Ha en bra dag!

Ovido - Quiz & Flashcards