Alla inlägg under december 2010

Av Emma - 1 december 2010 15:12

Jag sitter här och drömmer om en stor, rymlig och fin lägenhet. Jag hoppas så att denna lägenhet är som jag drömmer. Men jag har fått för mig att vi kommer bli besvikna :( Nu vet jag i allafall att det finns 5 lägenheter i det huset som vi ska kolla på lägenhet. Dock verkar de inte finnas någon balkong :( men däremot finns de ju en trädgård. Nä, vi får hoppas att den är fin. Är den inte de får vi bara fortsätta leta :)


Hmm, min son vill inte sova idag... Han sov runt 10-15 min i förmiddags och sen har han inte sovit något mer. Han är supertrött just nu och han bör sova i allafall en liten vända till innan de är dags för kvällen annars kommer han somna på tok för tidigt idag.


Ser ut som ett bombnedslag här hemma. Liam är faktiskt skyldig till detta stök. Han stod å rev ut nästan allt som låg i lådorna ute i köket förut. Vi köpte barnsäkra grejer i helgen men vi har inte fått upp de än men nu måste vi verkligen få upp de.


Gud så trött jag är i huvudet. SUCK! Får gå och se efter hur de går för min son att somna. Det har varit tyst en stund nu. Vi hörs senare. Hej hej

Av Emma - 1 december 2010 11:33

Tänk att de redan är den 1a december. Helt otroligt. Och i morse fick jag ett mms utav Dennis med en bild på termometern som stod på -23 grader. Helskotta vad kallt det är ute!


Och vet ni vad? Vi ligger först i kvarn på en lägenhet.... En fyra :D Jag är helt till mig. Vill vi ha den så får vi den. Nu ska vi bara iväg och titta på den först, så gillar vi den så tar vi den. Jag glömde dock fråga vilken våning den låg på (typiskt mig) för jag blev så glad :P Men min mamma berätta att det är som ett privathus så det är kanske bara 3 eller 4 familjer som bor i huset, och alltså så är de bara 2 våningar. Så även om vi kommer bo på andra våning så spelar inte de någon roll. Dessutom kommer de finnas en mysig liten trädgård. Lova att ni håller tummarna för att denna lägenhet är fin, för då kommer vi få flytta snart!

Hyresvärden lovade att ringa i eftermiddag om när vi kan få komma och titta på lägenheten. Kanske vårt nya hem! Ååh vad jag hoppas att den är fin. Tyvärr ligger den på fel sida av stan, men de finns inte så mycket att göra åt saken. Jag kan inte vänta på att de dyker upp nånting på denna sida. Då kommer vi få vänta i evigheter.


Ahja, jag funderar på att promenera dit och titta vilket hus det är men de är ju så jävla kallt ute så tror inte jag vill :P


Jag får fortsätta försöka få tag på Dennis som tydligen inte vill prata med mig idag. Så typiskt. Ha en bra dag! Puss

Ovido - Quiz & Flashcards