Alla inlägg under december 2010

Av Emma - 15 december 2010 15:53

Vet ni vad? Idag fick vi en lägenhet :D En fyra. Jag är helt överlycklig. Ni förstår, den lägenheten var vi och kollade på i söndags och jag och Dennis sa direkt när vi gick därifrån "Vi kommer ALDRIG få den".. De kändes helt kört. Den va så oerhört fin. Fina tapeter, parkettgolv i hela lägenheten, två badrum varav ett med badkar och en med dusch. Vi får plats med tvättmaskin och torktumlare. Diskmaskinen går in i köket. Jag är så glad. Den första februari är det dag för flyttning igen. Åååh vad jag ser fram emot de. Inreda Liams rum som dom antagligen kommer tapetsera om också så vi får de precis som vi vill. Han ska få de finaste rummet :)

Det fanns ju även ytterligare ett sovrum. Det var lite mindre men supermysigt. Det kan ju vara bra att ha om man får gäster eller så :)


Nu på eftermiddagen var vi vid Jonas grav. Dennis skottade bort all snö. Det låg så mycket snö så de var inte klokt. Nu är de jätte fint vid graven. Vi tände fem små ljus i lyktan och ett ljus i en glaslykta. Jag la även en sten vid graven och på den stod de "Vi ses i Nangijala" också var de ett hjärta på. Det blev så fint. Vi stod där en stund och jag lät mina tårar rinna ner för kinden. Varför är livet så orättvist. Dennis sa att allt har en mening.. stämmer de? För jag ser absolut ingen mening med att Jonas skulle ryckas ifrån oss i så tidig ålder. Det ser jag som orättvist, hemskt, idiotiskt.. Jonas var ju den bästa människan i världen och han hade ALDRIG gjort någon människa illa, så varför skulle han tas ifrån oss?

Jag älskar honom så mycket <3


Nu ska jag leka med min son lite. Vi ska diskutera hur hans rum ska se ut ;)

Hörs sen. Puss

Av Emma - 13 december 2010 09:20

Idag vaknade Liam strax efter 8 och ville upp. Men 8 är i och för sig helt okej tid att gå upp. De gjorde mig bara gått att komma upp då :)


Helgen har varit kanon. Vi har myst framför tvn, ätit riktigt god mat, varit ute och promenerat i timmar, hälsat på g-mormor och g-morfar och tvättat kläder. Eller ja, de sistnämnda har jag inte hjälpt till med, men Dennis har tvättat kläder :P


Igår gjorde vi något kul, men de tänker jag inte berätta. Inte än. Har en känsla av att de kommer gå åt pipan så det är bäst att hålla tyst. Men jag kanske berättar på onsdag :)


Idag verkar de som att de blir en vända på stan med Linda. Jag måste även upp till mitt jobb och lämna månadsrapporten.. suck... har verkligen helt glömt bort att lämna in den. Hoppas inte de är försent så jag blir utan pengar för de jag har jobbat :(


Jag saknar våran tvättmaskin och diskmaskin. Tänk att dom står i ett förråd och vi kan inte använda de, för de får inte plats i våran skitlägenhet... Det är ett stort krav till nästa lägenhet att vi får plats med de!

Jag skulle vilja ha en fyra. Det är ju lika bra att försöka hitta de. Hoppas vi hittar nånting snart. Vi har börjat bli erbjudna lite lägenheter nu så de borde bli vår tur att få en snart, men först måste vi ju hitta en som vi vill ha :)


Jag är så lycklig. Jag har världens bästa familj. Ingenting kunde vara bättre :)

Av Emma - 11 december 2010 10:59

Har ni läst argbogamammans blogg? Ni vet, hon som är mamma till Max och Saga som blev mördade för drygt 2 år sedan. Jag hittade hennes blogg igår. Det gjorde så ont i mig när jag läste det hon skrivit. Den mamman är så stark. Det hon har gått igenom skulle jag aldrig någonsin klara. Jag beundrar verkligen henne. Hon förlorade sina två allt på en och samma kväll. Två små, små barn som aldrig har gjort världen något ont. Tänk att det finns såna kalla, hemska människor som kan göra nån så illa!

Jag tycker ni ska gå in och läsa hennes blogg, för hon skriver verkligen rakt från hjärtat och pratar om det som har hänt. Hon är en stark kvinna!


Nu ligger Liam och sover. Jag har jagat honom hela morgonen. Han ska bara ut till köket, hela tiden. Jag sitter och dricker kaffe och försöker koppla av lite nu. Dennis skulle iväg till stan en sväng. Funderar på vad vi ska göra idag. Det ska bli minusgrader under dagen och om man ska tro smhi kommer de även komma lite snö, men de såg iofs inte ut att bli förrän ikväll. Men de ligger ju som sagt mängder med snö fortfarande så de kommer absolut inte försvinna idag.


Jag är glad idag. Jag glädjer mig så för allt som sker i vårat liv just nu. Jag har världens bästa sambo och världens bästa son. Om de bara kan dyka upp en lägenhet som vi får snart så är allting på topp. Då kan ingenting bli bättre. Jag ska ringa på en lägenhet sen som vi blivit erbjudna :) Det har bara rullat in erbjudanden denna veckan så vi är förhoppningsvis inte långt ifrån en nu.


Förresten, tyckte ni det va rätt person som vann idol? Jag har tyckt om Jay från allra första början. Han är verkligen grym. Men jag måste erkänna att Minnah är riktigt, riktigt duktig hon också.. igår spelade de absolut ingen roll vem som hade vunnit för båda va värdiga vinnare :)


Nu ska jag fortsätta dricka mitt kaffe.

Av Emma - 11 december 2010 07:45

Jag har varit väldigt dålig på att skriva här de sista. Det har varit fullt upp men nu har jag en liten lugn morgonstund. Liam ville upp kl 7 idag så de var ju bara att hänka på hans ganska så dåliga idé. Först gick mina ögon dubbelt men nu har jag börjat vakna till. Jag gjorde i ordning lite välling till gossen och så satte vi oss i soffan och såg på Sunes jul och mös :) Nu sitter Liam på golvet och leker så jag tänkte passa på att uppdatera här lite.


Vet ni vad? Det är plus-grader ute =/ När jag öppnade balkongdörren förut så droppade de mot räcket.. snön smälter. De konstiga är att de ska bli -15 imorn. Varför kan inte minusgraderna hålla sig nu så att vi kan få en fin vit jul? Vi får hoppas att plus-graderna försvinner under dagen och att de blir till minus igen. Det är ju väldigt mycket snö som ligger så har svårt att tro att de kan fösvinna idag.


Nu har vi äntligen varit på Ullared också. Vi köpte massor av grejer. Vi är i stort sätt klara med alla klappar nu, det är bara två stycken kvar. Önskar jag va klar helt och hållet för jag är inte sugen på att gå ut på stan och leta julklappar.


Nu ska jag ta och busa med världens bästa <3 Hörs kanske senare!

Av Emma - 6 december 2010 12:21

Helgen har varit bra. I fredags var vi bara hemma och mös framför idol. Dom jag gillat mest hela tiden gick vidare. Jay och Minnah :) Jag är dock övertygad om att det är Jay som kommer vinna, och de borde han göra, för han är helt fantastiskt grym. Han kan sjunga allt och få de att bli så häftigt Jag är så imponerad av den människan :)


I lördags jobbade jag. De gick bra :) I söndags gick jag av mitt pass och kom då hem till min underbara sambo och son. Som jag hade saknat dom. Liam va vaken när jag kom hem så jag tog upp honom från sängen så att pappa Dennis fick sova vidare ett par timmar. Det va så mysigt att komma hem och få kramas med Liam. Han blev så glad när han såg mig och de värmer så i mamma-hjärtat. Han är helt perfekt, vår vackra son :)


Vid halv 12 åkte vi fram till stan. Dennis hade nämligen lovat mig en mysig dag på stan och de höll han minsann. De händer väldigt sällan att han följer med mig på stan så när han väl gör de är de jätte kul. Först åkte vi till el-giganten och köpte en ny dammsugare i julklapp till oss själva då våran gick sönder i lördags (Dennis städar tydligen vilt) :P Vi köpte en röd fin och den va riktigt bra. Vi testade dammsuga mattan när vi kom hem och den drog verkligen upp all smuts och damm :)

Vi gick omkring och handlade lite klappar till lite folk. Nu är vi klara till mina föräldrar och till Alfred. Dessutom fick Dennis köpt lite i lördags när han var på stan så några från hans sida är också helt klara :)


Anna, vad önskar du dig i julklapp? Sänd mig en lista :P


Imorn kanske det blir Ullared :D Det verkar som de. Fasen vad kul isf. Jag ska köpa massa klappar till Liam där. Dom har ju så fina leksaker. Anna följer nog med (hoppas jag), tråkigt å gå själv där ju. Dennis och Liam åker nog till Kungsbacka under tiden.


På torsdag har jag bokat klipptid :D Egentligen skulle jag klippa mig nästa vecka, men på fredag firar jag och Dennis två år som förlovade och Dennis har bokat in nånting den dagen så jag bestämde mig för att klippa mig på torsdag istället, så jag är lite fin ;)

Jag har verkligen ingen aning om vad vi ska göra. Jag har bara fått veta att jag ska klä mig lite fint men även ha med varma kläder och sen tror jag vi ska ut och äta. Dennis har fixat barnvakt åt Liam så han ska vara hos sin mormor och morfar under tiden som vi är borta. Hmm, jag är väldigt nyfiken ska jag säga er ;)


Vi har förövrigt sovit hemma hos mina föräldrar i natt för dom skulle nämligen komma och byta fönster hos oss idag kl 7 och jag kände inte för att gå upp kl halv 7 för att dom skulle komma och börja borra så att Liam vakna. Vi hade ändå fått gå hem till mamma och pappa på morgonen eftersom att de skulle bli svinkallt i lägenheten. Jag tror de kommer ta 2-3 dagar innan dom är klara hemma, och under tiden stannar vi här!


Nåja, nu ska jag lägga mig och vila lite. Är jätte trött och seg idag :( Ha en bra dag! Kram

Av Emma - 3 december 2010 10:40

Idag är de fredag igen då. Känns som fredag hela veckan. Märker ingen större skillnad, förutom att Dennis brukar vara ledig på helgen. Men de verkar som de blir jobb för han. Jag själv ska också jobba. Imorn börjar jag kl 8 och går av passet kl 8 på söndag. Just nu känns de inte kanonkul direkt. Har ont i kroppen, är förkyld och känner mig absolut inte peppad för jobb.


Klockan halv 2 ska vi iväg å titta på lägenheten. Pappa följer antagligen med. Tydligen så skulle vi lämnat in en intresseanmälan på den, då hade vi legat först. Det är så härligt när folk berättar vad man måste göra för att stå i kö. Kul att han bara sa att vi låg först och att vi får den om vi vill ha den. Kunde han inte kläckt ur sig direkt att vi va tvungna att lämna in en intresseanmälan? Hur som helst så har ingen fått den pga att dom har för dålig ekonomi. Jag och Dennis har båda jobb och vi har ingen dålig ekonomi, så de ser kanske lite ljust ut ändå, men jag tror inte vi kommer få den i alla fall. Känns som de är helt kört. Men självklart ska vi titta på den. Är bara rädd för att vi ska tycka om den jätte mycket och bli jätte besvikna när vi inte får den :(


Liam ligger och sover nu så jag ska passa på att ta en dusch och sen krypa upp i soffan och dricka lite kaffe och äta en smörgås eller två. Är superseg idag. Tror inte vi kommer göra något speciellt idag faktiskt. Känner mig alldeles för trött. Men en tur i backen ska de nog bli. Liam tyckte ju de va så roligt att åka pulka igår så jag ska ringa morbror Alfred sen och kolla om han vill med en sväng.


Jag måste köpa julklappar. Slog in mamma och pappar julklapp igår. Dom kommer bli så oerhört glada så de finns inte. Jag är jättenöjd med deras julklapp. Längtar så mycket tills dom öppnar de. Jag ska visa er efter jul vad de är dom ska få. Jag kan ju inte berätta nu för vet inte om mamma är här och läser ibland ;)


Nåja, nu måste jag nog ta mig en dusch innan min lilla gosse vaknar.

Ha en bra dag!

Av Emma - 2 december 2010 13:16

Jag ska aldrig mer ta ut segern i förskott. ALDRIG! Jag är så besviken idag. Det gör så ont i mig, i magen och jag är arg. Vissa människor struntar fullständigt i vad dom lovar!

Idag ringde jag upp hyresvärden som jag pratade med igår eftersom att han inte hade ringt mig än. Jag tänkte att det är väl lika bra så att vi får en tid som vi kan komma och titta på lägenheten. MEN nu låg de massa andra före oss.... och om dom som bor där nu känner nån som vill ha lägenheten, ja då går dom också före oss! Jag undrar, varför sa han att vi låg först på den? Varför sa han att han skulle ringa när han uppenbarligen inte hade en jävla tanke på att göra de? Varför frågade han inte med mig igår när vi kunde komma och kolla på lägenheten?? Jag är så arg så att de kokar i mig!


Ahja, de blir en lugn dag idag. När Liam vaknar så ska vi äta lite och sen får de bli en tur med pulkan. Efter de ska vi hem och mysa. Funderar på om vi ska gå och köpa pepparkaksdeg och baka lite för att få lite julstämning här hemma. Och för att vi ska kunna tänka på något annat.



Grattis till min söta vän Johanna på födelsedagen :)


                          Jag och Johanna en gång när vi inte var så gamla ;)

                                                  

Av Emma - 1 december 2010 21:54

Jag är så glad. Tänk att vi har första tjing på en lägenhet nu. En fyra också. Tänk om turen har vänt och att vi verkligen kommer älska denna lägenhet. Det vore ju kanon. Min mamma kände en som hade bott i just de huset som denna lägenhet ligger i och hon hade pratat med henne. Hon sa att det va det bästa stället hon nånsin bott på. Sen sa hon till mamma att hälsa till mig att jag absolut inte ska vara rädd för att fråga om vi får lov att göra om med tapeter osv för dom är tydligen väldigt angelägna om att man ska trivas i sin lägenhet och att de verkligen ska kännas som ens eget hem :D


Hoppas verkligen att hyresvärden ringer imorn så att vi får veta när vi kan komma och kolla på lägenheten. Ringer inte han så ringer jag ;) Tänkte ändå höra lite om de finns plats för tvättmaskin och om de är en diskmaskin i den eller ej. Och sen ska jag ju naturligtvis fråga om vi kan få komma och kolla så snart som möjligt.


ÄNTLIGEN säger jag bara. Tusan vad glad jag är :D


Nog om de. Idag har jag och Liam bara tagit de lugnt. Liam sov inget mer sen utan vi fick busa lite till istället och sen fick han ta sig ett litet bad. Jag tror inte han vill sova mer än en gång om dagen längre och det är helt okej, men då bör han nog sova i alla fall en timme när han väl sover för annars blir han så himla trött resten av dagen. Vi ska pröva detta imorn :)


Imorn blir de nog en fika med bästa Rebecca och Wira. Ser fram emot lite skvaller och att barnen kan få leka lite. Dom är ett fint par. Hoppas dom håller ihop i resten av sina liv och skaffar barn och grejer :p haha


Nä nu ska jag nog se lite till på tv och gå och lägga mig om en stund. Är inte så trött just nu, men lär bli de snart :)


Puss på er!



Ovido - Quiz & Flashcards